14 februari 2011

Vilket underbart väder

-14 grader och strålande gnistrande sol men ack lite kallt då det även blåste en del...Bestämde mig redan härom dagen att jag skulle ta en långpromenad hemåt nån av dagarna den här veckan eller kanske flera dagar. Mätte upp med bilen att det är ca 8 km hem från Borensbergskorset. Jag skulle ha slutat 12 idag men chefen kom strax innan och ville jag skulle tolka så då fick jag ta bussen som gick en timme senare. Men då jag inget hade inplanerat för kvällen så var det inga problem.
Första kilometrarna hade jag motvind så då blev det rejält kallt om ansikten men sen när jag fick mer sidvind var det skönare. Jag hade endast en funktionströja samt en tjockare tröja med lite vindstopp foder det var alldeles lagom i början men när jag ökade tempot efter nån kilometer så blev det alldeles för varmt... när jag kom hem var jag rödrosig och helt genomsvettig *pust* när jag började fundera på att hoppa i duschen så blev det strömlöst hemma ?? bara helt apråpå.. så då gick jag ut å högg en korg med ved och tände upp i vedspisen och braskaminen. Tänkte om det kanske skulle vara strömlöst en stund så skulle det hinna bli kallt inne. När nu ändå vedspisen blev varm så lagade jag en omelett med korv, lök och champinjoner på den :) Skönt att man inte blir utan varm mat om det blir strömlöst :)

Nu är strömmen tillbaka och det är dax att hoppa i duschen. Eller om man skulle ta och tända bastun i kväll igen?? det är ju faktiskt mycket skönare att basta än duscha. Och skönt för trötta muskler...Det kanske är bra även för vattenrören i bastun nu när det inte är så mycket snö ute som isolerar och det verkar som om det återigen kommer bli kallare till natten.

Idag är första dagen efter Bettys löp som alla får vara tillsammans igen och peppar peppar så visar Boston inget intresse för henne. Ändå var han så på i lördags fortfarande och tyckte hon var sååå söt ♥ fast det är hon ju förstås :)men hon får allt vänta nåt år till innan det är dax att fara på friarstråt ♥

Nä om jag skulle sätta på lite kaffe så här på kvällskvisten så jag inget får sova inatt ☻

So long i kylan

Värmande kramizar

Inga kommentarer: