20 februari 2011

Äntligen är helgen över....

allt började så bra i fredags med kvällspass...glad i hågen åkte jag till jobbet för att jobba fredag och lördag jag skulle ju vara ledig på söndagen för att jag bytte pass med en kollega förra veckan...kommer till jobbet och fick beskedet att jag inte fått ledigt på söndagen :( trots att jag redan jobbat in den dagen...förra söndagen. Gissa om jag fick halvspel...jag och Mirjami skulle ju åka till Örebro på hennes födelsedag och vara på hundutställning och träffa goda vänner och Bettys syskon ...stackars J som fick vara budbärare och komma med de dåliga nyheterna.
Tur att jag inte skäller på budbäraren. Försökte hitta ett nummer till chefen för att fråga om de överhuvudtaget försökt få tag på någon. Hittar inget! Det är oxå ganska anmärkningsvärt att man inte kan få tag på chefen om det tex skulle hända något...

Visst var jag besviken som fan men det jag mest reagerade på var att de inte kunde meddelat mig tidigare att jag inte skulle få ledigt..utan får reda på det i princip en dag innan. SKIT DÅLIGT!!!! Om inte annat hade de kunnat ringa på dagen...jag var hemma utan att gå utanför dörren hela fredagen innan jag åkte till jobbet 15.15...och det var ingen som ringde varken på mobilen eller hemtelefonen. Dels kanske jag hade valt att inte förbereda något och skitit i allt eller hade kunnat i lite mer lugn och ro fixa det på annat sätt...

Det var bara att börja fundera på hur vi skulle lösa det...varför ska man vara så j-a lojal varför kan man inte vara som många andra som i det här läget skulle ha sjukskrivit sig och åkt iaf...om vi hade valt att Lars skulle åkt, vilket vi först bestämde, hade jag inte kommit till jobbet i tid och så hade jag fått vänta 1 timme innan bussen hem hade gått. Ha det hade varit rätt åt dom...inte mina arbetskamrater utan de andra...trösten är väl att jag får i hop en massa kompledigt för denna dag eftersom det egentligen är min lediga dag...:=) så blir det ju dubbelt ledigt eller dubbel lön :D om dom nu inte blåser mig på det oxå :( man vet ju aldrig...

Tack vare snälla vänner kunde det lösa sig på så sätt att Mirjami fick skjuts tillsammans med Betty till Örebro så hon kunde ställa henne där...istället för en mysdag med mamma och Betty fick hon en trevlig dag med vuxna vänner på sin trettonde födelsedag...

Tack Siv och Maria för att ni tagit hand om Mirjami och Betty idag! Uppskattas verkligen ♥
Betty placerade sig som 3:a med Hp och bra kritik efter sina syskon Whinnie och Ebba. Tack Mirjami för att du ställde vår lilla pärla idag. Och ett JÄTTE GRATTIS på din födelsedag..Hipp hipp hurraaaaa! Idag blir du tonåring :)

Kram alla!

Inga kommentarer: