01 februari 2011

Utgångspositionsträningen...

...gick kanon för lilla Betty idag♥ Vi har ju haft stora problem med att hon har fastnat och inte velat flytta de sista fyra kliven ända intill när hon står på klossen. Men sen senaste träningen hade nog poletten trillat ner för idag flyttade hon runt tills hon stod invid mitt ben...skönt snart ska jag prova igen med ett kastrull underlägg som target igen. Men ettag till kör vi med klossen :) Idag tränade vi lite ligg och det gick bra så länge jag satt på knä men inte lika bra om jag stod upp så där har inte poletten riktigt fallit ner än men det kommer. Lite bära träning hade vi till bastun...först fick hon bära med tidningen som jag skulle tända med sen ett vedträ ;) duktiga lilla skrutt.

Wilda fick sig oxå ett kort klickerpass med focus på lugn och sansad...det gick väl lite sisådär :) hon är ju så ivrig. Inte för inte hon kallas Wilda ♥ hon har verkligen svårt för att bara stå stilla. Hon vill göra allt och helst på sammagång ☺

Zelda fick köra lite target, det är nåt hon inte har gjort så mycket förut. Det var helt ok för att inte ha tränat på jätte länge. Sen körde vi några frivilliga ligg och med kommando...kanon duktig. Lite slalom mellan benen och dansa ♥

Härligt när det går framåt.

Igår var jag och Jonathan på promenad med alla hundarna. Då passade jag på att träna inkallningar med lill skrutt och det funkar till 98% just nu...vi får väl se hur det blir när hon löpt klart för just nu löper hon.

Nä nu måste jag ut i bastun och lägga in mer ved.

Ha en skön tisdagkväll

kramizar

Inga kommentarer: