10 februari 2011

Då var det bokat

Jihuu så skönt det ska bli att åka iväg en sväng med bara ♥ inga måsten, inte laga mat, inga hundrastningar :) Det ska bli så skönt att bara vara och äta god mat och god dryck. Gäller att snåla på kalorierna i en månad nu så det finns utrymme att äta och dricka gott :)
Min mamma har lovat att komma hit och passa barn, hundar och hus under tiden. Tack älskar dig!

Idag är det återigen vinter här i Östergötland. Det snöar och snöar temperaturen ligger runt 0 grader och det blåser en del.

Idag har jag hunnit med att träna pilates 45 minuter direkt på morgonen. Mailat några saker som jag sagt att jag ska göra, tvättat, har en köttfärslimpa i ugnen, bokat kryssning och suttit här och surfat och slappat :)Så jag känner mig lite nöjd...skulle behöva städa oxå men det vill jag att de andra gör i kväll...vill slippa det den här veckan och framför allt vill jag slippa städa i morgon när jag är ledig.
Då vill jag träna, träna hundarna och bara vara. Inte göra mer än nödvändigt. Måste öva på det oxå...å inte ska jag åka nånstans för att hämta ungar, de får vara hemma, hehee

Idag ska jag jobba kväll så det blir en promenad till bussen senare, skönt trots att det snöar. Fast det är mycket bättre med snö än regn...det hinns med när våren, sommaren och hösten är här. Fast det hade ju inte varit fel med en sån dag som var i går ♥ då var det helt ljuvligt med strålande sol och runt 0 grader. Riktig känning av vår :)
Boston har oxå fått rejäla vårkänslor med lilla Betty som höglöper här hemma. Idag tycker han det börjar vara lite jobbigt :/ i morgon eller på lördag kommer det nog vara värst för killen...det är tur han är van. Jag vet inte om Zelda lurar honom lite eller om han bara tror att hon oxå löper för han försöker uppvakta henne men där finns inte en tillstymmelse till löp snarare skendräktighet :P sen får han ju däng när han försöker hoppa om han inte kan behärska sig och bete sig som sig bör runt en dam... :D
Ska se hur det går att träna med klicker i morgon både för Boston och Betty...inte lätt när hormonerna löper gatlopp i kroppen...♥

Nä nu blir det inge mer just nu...ska in i tvättstugan en stund till och sen kanske börja steka siklöja.

Kram kör lugnt i halkan!

Inga kommentarer: