24 februari 2011

Några uppdateringar

I måndags åkte jag, Lars och Mirjami till Stenkällegården i Tiveden för att åka slalom :) Det var lite spännande så jag inte stått på ett par skidor på typ 15 år...men jag tror att Mirjami var mes nervös på hur det skulle gå för mamma i backen :)
Kan bara säga att det kändes inte alls konstigt att dra på sig pjäxorna och skidorna och begesig upp i liften. Snart gick det utav bara f-n i backen :D KUL!! Sen bar det av i skogen och på stigar med hopp ÄNNU ROLIGARE! Ha haa Mirjami tyckte jag var alldeles galen men hon har inte sett när jag är helgalen :D

Tisdagen var det dax att jobba igen...efter jobbet skulle vi skjutsa till bågskytten då Hanna hade träning. Så för att få en promenad även denna dag gick jag lite i förväg så jag hann gå en bit. Det blev ca 35 min riktigt rask promenad så jag var alldeles genomsvettig trots att det var -10 grader ute. Ooops hela bilen immade igen när jag klev in :(

Onsdagen tillbringades på jobbet en heldag sen gick jag till Lundbybadet där Lars var med barnen (5st). När jag kom dit var det inte så himla mycket folk så det gick väl ganska skapligt att simma. Det blev några längder på 45min. Så idag har jag en ganska rejäl träningsvärk i överkroppen. Dessutom så tror jag att jag har överansträng en sena på högerfoten när jag gått i mina "gungskor" MBT flera dagar på raken och rejält raska promenader ... :( så u idag blev det vinterkängorna igen :) men det var väl tur det då vi gick genom skogen i snön med hundarna :)

Nu är det snart dax att åka med Mirjami till ridskolan i Motala för en ridlektion.

Vi har absolut inga problem med att fylla våra dagar.

Ha det gott i vinterkylan och njut av de sista vinterdagarna för snart är det vår :) med sol eller regn och varmare väder...sen kommer den härliga sommaren med förhoppningsvis strålande sol och massor av +grader :)

Kram kram

Inga kommentarer: