12 februari 2011

Vilken underbar dag!

Idag har det verkligen varit kanon väder. Strålande sol och nästan vindstilla! Jag har skottat det som drev igen efter att snöfallet hade upphört i går kväll. Hu vad det blåste igår. Tur att vi inte blev strömlösa. Sen var jag ute i vedboden och högg upp en korg med ved och fyllde på inne. Tände upp endast i köket. Tvättmaskinen har gått varm idag igen...jag förstår inte hur mycket tvätt det blir i det här huset...just nu försöker jag tvätta jackor och overaller för man kan tro att vi bor 10 personer i huset så många jackor och skor som alltid finns i hallen...
När jag skjutsade Hanna till en kompis så passade vi på att gå en kort promenad inne i Skänninge och en mycket snabbvisit till Ulla och Mona och Vilja. Det var uppskattat av Betty och givetvis av oss som fick lite fika ☺

När vi kom hem så skidade jag upp ett nytt skidspår ute på gärdet. Det blev tre varv med Boston och Zelda så jag tror att alla fick vi upp flåset ganska ordentligt men Putte han var hel tossig idag...spunkade och sprang åt sidorna för att lukta stup i kvarten :( måste ha med Bettys löp att göra. Men sista varvet lyckades jag jaga på dom ordentligt så de sprang nästan rakt hela tiden... :)

Nu eldas det för fullt i köket och biblioteket. Gött!

Ha en bra lördagkväll!
Kramizar på er alla!

Inga kommentarer: