15 februari 2011

brr idag var det kallt

...att promenera ändå var det inte lika många minusgrader idag som i går men blåsten var iskall och hårdare. Om kroppen är det ingen fara men huvudet...det blåste små djävular idag tror jag, ändå hade jag mössa på mig men den hade behövt vara tjockare. När jag kom hem blev det ett halvtimmes träningspass. Nu j-r ska det hända nåt...få kalorier, inga eller mycket få kolhydrater och massor med träning av varierad slag...när jag har lyckats gå ner 4-5kg ska jag börja löp-träna igen...förhoppningsvis infaller det med barmarken :)
Hundarna fick Lars och Jonathan ta med sig ut på en löp tur idag. Vi får se om jag orkar ta på mig skidorna i morgon när jag har jobbat 06:45-16:00...det kommer kännas jobbigt men det är ju då jag skulle behöva rensa hjärnan lite :)och få lite ny energi. Jag har lite dåligt med energi just nu. Känner mig lite sur och tvär och ligger i strejk tills det börjas städas av alla andra i huset. Inte bara plockas undan utan dammas, dammsugs och skuras oxå...kanske lite effektivitet i tvättstugan med...nä inge mer om det.

Å vet ni vad jag precis insåg...klockan är 17:45 och det är inte helt mörkt än!! Det märks verkligen att vi går mot ljusare tider. Härligt!

Till helgen är det fullt upp som vanligt. Jobbar delat på lördagen och ska hinna med Springer Östgötas årsmöte på mina lediga timmar och på söndagen har jag lyckats byta så jag kan åka på utställningen i Örebro med Betty. Ska bli spännande att se hur hon reagerar på innomhusmiljön. Jag tror inte det är några bekymmer men man vet aldrig. Dessutom ska det bli kul att få se några av hennes syskon som kommer ♥

Nu vankas blomkåls-broccoligratäng och korv. Det doftar underbart! Bäst att börja duka.

Ha en bra tisdagkväll!

Kramiz i vinterkylan!

1 kommentar:

Sara Norrbrink sa...

Ja, äntligen ljusare tider! Härligt, innan sista snön här och köldknäppen så hade några stackars snödroppar (gröna spröd bara men ändå) letat sig fram i rabattem. Men det var ju kortvarig vårkänning, för usch vad det biter i kinderna med snålblåst och många minusgrader. Hör av dig om det passar med en fika när ni ändå besöker Örebro!