17 februari 2011

Skidat och trimmat

Jag som sa för ettag sen att jag inte skulle stå i trimstugan på bra länge har vardagstrimmat de vuxna och finputsat lite på Betty som ska med till Örebro på söndag...det var rätt mycket som hade vuxit sen slutet på januari...

Jag skulle ut på skidor med alla fyra hundarna. De har ju fått gå i skift nu när Betty löpt men si det gick inte alls....jag förstår inget...det har funkat kanon med alla hundarna i sele, varför sig eller två och två eller alla ihop...idag gick inte varken Wilda eller Boston alls...och mig veterligen har inget någonsin hänt som skulle skrämt dom eller så...och det funkade ju i lördags....
Wilda kan ju vara lite fånig men hon brukar efter bara några meter gå före längst fram utan bekymmer men idag gick det inte alls. Kastade sig undan gick så långt bak som möjligt..dvs drog åt fel håll :) och Boston gick inte fram alls. Han skulle helt plötsligt gå fot ???? JA ja får väl ta nya tag i morgon och se om det går bättre...
Zelda däremot gick kanon..större delen stadigt rakt fram med bra sträckning på linan så hon fick gå tre varv själv och de andra larvpottorna fick stå och se på från tomten :) så kan det gå om man inte sköter sig...ja lilla Betty fick springa lös med ett varv :)

Nä nu ska jag upp och ta ett träningspass uppe sen är det dax för dusch och lunch. Ikväll ska Mirjami till Motala och rida så det blir till att tillbringa några timmar på ridskolan :)

Ha en bra dag i blåsten!

Inga kommentarer: