14 januari 2011

Vinterbad

Då har jag provat på att vinterbada :) I Lieksajoki finns en vak som hålls öppen för vinterbadare. I luften var det ca -11 grader, blåsigt och lätt snöfall inte helt idealiskt för förstagångsbadare men så farligt var det inte. Bild bevis kommer senare för det verkade inte gå att skicka in videosnutt via min telefon. Men kommer försöka lägga in på you tube när jag kommer hem frpn Finland igen. Om inte Mirjami redan lägger ut det på nätet. Vilken härlig känsla det var att doppa sig i det kalla vattnet :) kanske blir ett nytt bad på söndag om vi hinner...vi ska försöka hinna med att hälsa på min kusin och några till på söndag eftersom vi på måndag börjar vår fär neråt landet igen. Natten mellan måndag och tisdag ska vi sova hos min lillebror sen på tisdagkväll går färjan hem igen det är verkligen en snabbvisit i Norra Karelen igen.

So long

Ha en bra fredagkväll och helg

Ps saknar er hemma puss puss

Inga kommentarer: