22 januari 2011

Hundtränarutbildningen

Så skönt det var att gå på kursen igen...har ju missat flera tillfällen pga ryggskott, magsjuka och jobb. Likaså har jag väl haft dåligt samvete angående träningen men vad jag missar är väl att jag tränar lite till vardags utan att jag tänker på det och skriver upp det...vilket jag givetvis borde för att få lite mer resultat...
Inkallningarna gick ganska bra även störningsträningen. Hon kunde flytta tillbaka fokus på mig trots att annan hund/förare var nära. Duktiga lilla tjeja!
Nu ska vi försöka fokusera på utgångsställning, sitt stanna kvar och knyta ihop inkallningskedjan lydnadsmässigt :)Så ska vi oxå börja träna ligg på kommando och påbörja fotgående...jag har ju slarvat med träningen alldeles för mycket ...det här borde vi ha gjort för länge sen men men man kan inte hinna allt.

Nu är det dags att börja förbereda resan till Strömsholm i morgon. Packa väskan och bilen och ta sista finputsen på Boston pojken.

So long
kramizar

Inga kommentarer: