21 januari 2011

Fredag

Det var inte helt fel med några dagar ledigt efter Finlandsvistelsen. Jag hade nog varit ganska trött om jag hade behövt jobba igår. Nu fick jag ju väldigt mycket gjort i trimstugan igår. Alla egna, Ullas och Lasses Mona och Vilja och så kom finaste bus Selma hit för trimning i går oxå. Vilken skillnad det är när de blir trimmade ofta. Selma som inte är trimmad så ofta tycker det är lite jobbigt att sitta still och dessutom ha en surrande maskin i örat...mina de somnar så skönt på trimbordet om det bara är tillräckligt varmt där inne så man inte fryser :)
När alla var trimmade så passade jag på att bada alla sen sov de så gott i sängen i natt ;)
Jag skulle verkligen vilja få tid till att gå som lärling och lära mig trimma fler raser. Vore himla skoj att starta ett hundtrim/bad med ev pensionat...det får bli ett framtidsprojekt :)
Nä nu får jag drömma vidare när jag börjar storstäda huset.

Ha en bra fredag och helg!
Kramisar

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men jag beundrar dig som orkar, tar dig tid och har intesse för att trimma och bada så ofta! Tycker det är väääldigt ofta jag hör nått om trimstugan. Försöker själv ignorera mina pälsfår så länge det går ;)
Kram

Pia sa...

Jag tycker det är mysigt i trimstugan med hundarna, ja den kunde ju vara lite modernare och lite varmare men det är skönt att pyssla med vofsen där. Och ja det är nog ganska ofta jag är där, för jag trimmar nog ca 1 gång i månaden även till vardags. Badar lika ofta gör jag nog inte om de inte ska ställas förståss då blir det ju jämt innan :)

Ha de gott
kram