25 januari 2011

Lätt snöfall

Idag är det lätt snöfall ute igen och runt 0an. Halt som skrutt på vissa ställen. Jag har varit ute med hundarna på en morgonpromenad och pulsat på en åker på skare som inte bär mig :O men hundarna kan gå på den, några km på plogad väg som var bitvis mycket hal och genom skogen som har stooora vattensamlingar med is som inte riktigt bär...oops lite blöta blev vi.
Lite inkallningsträning på Betty samt avleverering av fågelfjäder :) hon hajar ganska snabbt vad man ber om ibland iaf :)Hon snappade snabbt att man inte skulle släppa fjädern innan jag höll i den och sa tack ;) Då fick man godis.
Nu sover alla så nöjda så nöjda. Nu blir det dusch för mig och impregnering av träningsjackan som blev ganska blöt i snöfallet...så jag inte blir blöt på vägen till bussen senare i dag. Kanske skulle försöka mata snabeldraken lite idag ...tvättstugan måste få sig en tömning av ren tvätt...diskmaskinen tömmas igen...

I natt jag jag sovit uruselt vaknat och funderat...somnat...vaknat och funderat...att det ska vara så svårt att hjälpa och motivera. Man går hela tiden och oroar sig..hur ska det bli..hur ska man kunna peppa...vad blir det sen osv...vad har man gjort för fel...Det är verkligen inte lätt att vara tonårsförälder... Man älskar sina barn så mycket och vill att de ska må bra och lyckas väl.

Ha de gott var rädda om varandra

Inga kommentarer: