16 februari 2009

Trött

Ja jag tror nog att den där Wilda Hilda är dräktig. Hon är redan mycket lugnare, sover mer, bryr sig inte om att de andra går ut, kan ligga stilla i knät. Hon är oxå mer fräsig mot busiga Alisma. Om Alisma härjar för mycket då sätter hon henne på plats rejält, ger hon sig inte då trycker hon ner henne tills hon lägger sig helt på rygg och ligger still :) det kan hon behöva, Boston är ju så snäll så han säger ju aldrig ifrån när hon är helt nöjävlig och bara jagar och biter och hänger i vilken kroppsdel som helst på honom. Wilda behöver ibland verkligen ta till hårdhandskarna i fostran av den lilla :D fast det är ju bra att hon lär sig nu så hon kan visa lite respekt när de små föds.

Jag har ju fått nattvik till och med sista oktober så det är skönt. Då finns det alltid nån hemma hos hundarna och barnen och framför allt nu om hon är dräktig vilket jag tror hon är men än kan ju mycket hända.

Den här veckan har barnen sportlov och Lars har tagit ledigt hela veckan ;) jag är ledig i morgon och på onsdag, på torsdag och fredag jobbar jag kväll. I morgon ska vi försöka hitta på nåt alla tillsammans, fira lite. Lars och jag har dessutom varit förlovade i 20 år i morgon!!! Vi förlovade oss den 17/2-89 i Örebro och om jag inte mins fel så var det en snö-slaskig söndag :) Älskar Dig mitt hjärta <3 På fredag fyller vår flicka Mirjami 11 år Grattis tjejen! Och på lördag kommer mummi (mormor) och ukki (morfar) hit för att fira Mirjami, Välkomna!

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan, jag har haft sån j-a värk mellan skuldrorna hela dagen så jag håller på att bli tokig. Det håller sig i skapligt om jag äter värktabletter men så fort de slutar verka så kommer värken igen. Så här ont har jag inte haft på väldigt länge :(

Ha de gott och var rädda om varandra
Njut av vintern medans den varar
kram kram

Inga kommentarer: