06 februari 2009

Mer snö!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet hälsade jag på hundarna som vanligt, såg inget konstigt... strax efteråt går vi alla upp och jag ska natta Mirjami. Hundarna följer med in på hennes rum och svassar runt som vanligt. Efter en lite stund utbrister Mirjami: vilken bula Zelda har på nosen! Och mycket riktigt svullnar hennes överläppar upp, nosen blir som en tennisboll :O Efter lite funderingar ringer jag valla djurklinik som har jour till 21.30 och rådfrågar. Då har svullnaden inte ökat mer som tur är utan verkar ha avstannat. Båda överläpparna har en hård svullnad, troligtvis en allergiskt reaktion på något men vi vet inte på vad. Min första tanke var geting, bistick eller nåt men det är ju lite fel årstid för det... Nu på morgonen har nästan all svullnade gått ner, skönt. Vi behöver inte åka in idag. Jag har sovit väldigt dåligt i natt, vaknat flera gånger och lyssnat och kollat att hon andas och lever.

I natt har det kommit ännu mer snö! Nu kanske det ligger ca 10 cm. Tänk om det nu kunde ligga kvar åtminstone över sportlovet när det nu äntligen har kommit lite igen. Visserligen spolierar det spårarbete men det är ju kul med snö. Dessutom blir det så mycket ljusare ute :) Nu strax ska jag ut och röja undan snön på parkeringen och på lite gångar. Barnen har precis åkt till skolan och det har inte ljusnat än... hundarna har varit ute och busat länge nu på morgonen :D

Trots att det kommit snö börjar jag få vårkänslor, ska försöka städa av på altanen lite idag så man ska kunna sitta där ute när solen börjar visa sig igen...den har ju varit ganska blyg hela vintern och gömt sig bakom alla moln... Nu hoppas jag att den snart ska vara framme mer och mer jag börjar verkligen längta efter solen

Ikväll blir det hundbadar kväll! Imorgon är det Mjölby som gäller.

Ha de gott!
Kör lugnt i halkan och var rädda om varandra!

Inga kommentarer: