10 februari 2009

Nästan vårkänslor

Idag eller rättare sagt senaste dagarna har jag nästan haft vårkänslor.. det har varit så fint väder så man blir alldeles jätte glad :) I morse gav jag mig ut med två av hundarna och joggade vad det var skönt ute 05.45, ingen trafik, fulmåne, -8 grader. Bara knarret av mina fötter och hundarnas flåsande...kanske mitt oxå då :) Det var helt ljuvligt att sen komma in och duscha äta frukost och åka till jobbet. Kanske händer fler gånger att vi ger oss ut tidig morgon :) men knappast i morgon då jag börjar 06.45. På kvällen gick jag en timmes promena med Zelda. Vad hon blev lycklig när hon insåg att det bara skulle vara hon och jag. Hon hoppade och skuttade och snurrade runt i ett par hundra meter och svansen bara viftade :D ska nog försöka gå mer med bara en hund åt gången..... oftast så tar man ju alla 4 samtidigt.

Nu går vi och väntar på att Alisma ska börja sitt första löp. Mona började i söndags och Zafira har oxå löpt första gången. Dessutom får vi väl se om ett par tre veckor om det blir valpisar till påsk...

Ha de i snön, kanske fyller det på med mer snö de närmaste dagarna....

Inga kommentarer: