25 februari 2009

Ögonlysning ua


Då verkar det som om vintern börjar tappa sitt grepp om oss. Det har börjat töa, snön rasar från taket och det är disigt. Vore skönt om solen kunde kika fram lite idag med, det var så varmt och skönt på altanen igår :D
I måndags var jag till Gistad för ögonlysning av Wilda och Boston och de var helt OK båda två. Skönt! Den dagen tror jag att jag körde 20mil fram och tillbaka, först till jobbet sen hem, sen till Mjölby och för att lämna Mirjami på ridningen - åka till Gista för ögonlysning sen tillbaka direkt till Mjölby för att hämta Mirja och sen hem igen. Jag var ganska seg när jag kom hem :O
Igår gjorde jag min sista dag som dag-kvällarbetare, i morgon går jag på natten. Det ska bli kul att prova på det en längre tid.
Ikväll ska Mirjami börja på fotbollen igen, hon har haft en längre paus ifrån den men verkar vara sugen på att börja igen...så jag ska passa på att försöka göra onsdagen till en obligatorisk joggar dag. Jogga spåret på IP ett par varv och ev gå ett varv som avslutning. Sen blir det även måndagar när Mirjami rider, då ska jag försöka springa i eldslösa.

Nu har det gått lite drygt tre veckor sen Wilda parades och det börjar kännas små bucklor i magen ;) hur många vet jag inte men några stycken iaf. Vad tiden går fort! Det kommer inte dröja länge förns det är dags att plocka fram valplåda, alla kompostgrindar, vår kläder mm
....nej nu ska vi inte gå händelserna i förväg.... leva i nuet ska man ju lära sig... njuta av varje stund man vet aldrig vad som väntar runt hörnet.

Kram på er alla

Inga kommentarer: