08 september 2012

Nu börjar vardagen

Nu känns det som om alla ledigheter innan vintern är över och att sommaren och semestrarna är slut. Från att inte ha varit nån sommar till att det har blivit höst gick det väldigt snabbt...
Vi var ju ett par veckor i Finland sen jobbade vi några veckor och så var det dax att åka till Kroatien. Det gav verkligen mersmak. Gissa om det var härligt med sol och ca 30 grader varmt. Helt enkelt  underbart ♥ Vi var till Zadar och hotell Borik Club Funimation. Det var ett väldigt trevligt hotell med all inclusive. Poolområdet var trevligt och det var nära till havet som oxå var helt ok.Vi var borta i fyra dagar. Tre av dagarna var det varmt och soligt men den sista dagen var det bara 24 grader och regn och åska och oj vad det åskade och regnade...det var nästan så att det regnade hela vattenpölar som Lars uttryckte det. Vi var där med min mamma och pappa och Lars mamma och Lasse det var de som bjöd oss två 40 åringar på en födelsedagspresent. Tack snälla ni! Det var verkligen underbart.
Nu är det mycket på jobbet som ska göras. Jag kan tyvärr fortfarande inte vara ute i fält, inte heller motionera och det börjar kännas både i kroppen och knoppen...det blir tyvärr inget lopp för mig i Malmö som planerat så jag kommer få åka ner en annan gång för att kika på hanen. Det får väl bli nån gång i oktober så att jag hinner ta ett beslut innan Vilja ska paras i november-december :) Det kommer ut så snart vi bestämt oss vem som ska bli pappa till vår nästa kull. Det finns tre snyggisar som jag funderar på.
Skulle önska att jag kunde åtminstone promenera lite grann men det känns om jag gör det så jag får väl hålla mig till spinningen och styrketräningen en gång i veckan :( Skulle verkligen behöva träna minst 3 dagar för nu har jag nästan gått upp allt som jag med stor möda lyckades gå ner innan skadan ;( Det är ganska begränsat vad jag kan göra i och med att det sitter i bäckenet. Jag kan kanske skritta ut på Zandie men jag kan inte trava alltför mycket iaf. jag kan simma om jag inte tar i för mycket, jag kan sitta i rodd maskin men det blir så dyrt om man ska försöka skaffa gym/simkort lite här och där. Börjar ju bli lite sugen på att åka på utställningar oxå men det är ju bara helt kört om inte Mirjami och Lars kan vara med och visa för jag kan inte springa alls för dååå gör det ont :(

Nä nu ska jag ta ett glas rött och mysa i min onepiece! Ha en härlig lördag alla vänner

Inga kommentarer: