14 september 2012

Fredag

Äntligen orkade jag ta dammsugaren för att dammsuga köket som sett ut som en krigsplats med sand, hundhår och mycket spår efter en löptik. Man skulle nästan kunna tro att det är en slaktplats för hon är så slarvig när hon löper. Tur det finns en hane i huset som städar efter henne...Just nu är hon på väg in i höglöp ordentligt så det är ett pusslande genom dörrar när de ska ut å kissa :) men jag tycker ändå inte det något bekymmer. Ingen som ligger och tjuter osv. i och för sig vet jag ju inte hur det är när vi inte är hemma men jag tror inte det är så då heller. Det kan väl vara Wilda som skäller när vi är borta men det kan ju hon göra ibland i alla fall och som jag kanske nämnt tidigare så började det igen efter att vi fick ta bort Zelda i våras :( Wilda var ju sån när hon kom till oss att hon skällde hela tiden när vi var borta...

Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät och en kaffekopp framför mig och tar igen mig efter dammsugandet man skulle kunna tro att jag suttit på spinningcykel en stund så mycket som jag svettas efter 10minuters jobb :( ja ja jag är på väg och bli bättre i alla fall måste bara komma ihåg att ta det lugnt även när orken börjar komma tillbaka sakterligen. Idag är Jonathan hemma och är lite krasslig. Hoppas nu inte han åker på samma skit för då kommer han efter massor i skolan om han inte får hem uppgifter. Idag har vi oxå skickat iväg förarbevis pappren så att han ska få hem förarbeviset så snart som möjligt. Då kan han börja åka moppe till bussen :) och till Skänninge, så härligt för honom.

Idag är det regn och ruskväder. Det varnas ju för oväder men än har det inget kommit hit. Vanlig regn och blåst men vi får väl se om det ökar.

Nu blir det soffhäng med lite TV tittande :)

Ajökens!

Inga kommentarer: