12 september 2012

Lite bättre idag

..åtminstone så här dax på morgonen har inte febern hunnit stiga till 39-40 utan ligger bara på 38 grader vilket är mycket och kännbart för mig.Hoppas bara att hostan och huvudvärken oxå kan ge med sig under dagen. Fast jag tror att det tar ettag till :( men hoppas kan man ju alltid.
Jag lyckades ju byta bort intaget av hingsten Elmo igår och tur var det tror jag. Jag var väldans medtagen hela dagen igår. Fick röra mig sakta och försiktigt för att inte få sätta mig på golvet av yrsel.Idag ska det nog gå bättre tror jag.
Jag sitter och kollar på funniest home videos och garvar åt alla tokiga djur som gör hyss, det är mycket man känner igen men som man sällan hinner fånga på bild eller film. Bredvid mig har jag Wilda som löper så hon får vara själv hos mig en stund sen skiftar vi så Boston och Pytte får komma in en stund och mysa i soffan.

När jag nu mår så här är jag glad att jag inte ska vara annat än ringsekreterare på Springer Cup på söndag. Skulle nog inte orkar trava runt som skrivare  eller nåt sånt. Det verkar ju väldigt lovande med vädret tills på söndag iallafall skulle vara härligt om det kunde bli en strålande dag för alla som ska vara med och kanske prova på det här med utställning och jakt för första gången.Synd bara att det är så få anmälda men det verkar fortfarande vara en trend att siffrorna minskar. I och för sig har inte vi heller varit ute på något på väldigt länge. Har varken haft tid, ork eller råd att fara omkring dessutom  har jag varit skadad så jag har inte kunnat visa hund eller inte heller träna hund ordentligt på 3 månader
Nä nu ska ta en kopp te och sen ska jag vila en stund igen.



Inga kommentarer: