08 december 2010

Skidor

Idag har fått på mig skidorna...det är nog 20 år sen jag sist stod på ett par. Först började jag med att trampa upp ett spår med skidorna på...inte helt lätt i ca 40 cm snö men med mycket vilja och svetten drypandens var då spåret gått. In och dricka en massa vatten, sela på Zelda med dragselen och ut igen. Nu gick det lite lättare men fortfarande inte lätt då ganska mycket snö ramlade ner i spåret efter mig efter första varvet. Lite draghjälp fick jag dock av Zelda men hon var mest intresserad av alla stavavtryck ner till stubben under :) Skulle prompt ner med huvudet i varje hål på ena sidan ;) Tokfia...
Nu är frågan om jag kommer kunna gå i morgon...eller om träningsvärken blir hemsk. Hade iaf planer på att ta rundan i morgon igen och ev om jag orkar trampa upp en lite längre slinga oxå men det var så j-a jobbigt så hälften vore nog :)Kanske skulle lura ut Lars att förlänga spåret...
Så fort tikarna slutat löpa så tänkte jag prova alla tre vuxna framför ;) då kan det nog gå undan hihiii bara de håller sig på spåret å inte får försig att springa in i skogen...för det är ett ca 60 cm djupt dike innan :O iofs så tar det ganska tvärstopp bara man kommer ur spår så stopp lär det ta innan :)

Näha nu är det dax att ta itu med diskbänken...igen... samt tvättstugan. Igår var jag så nöjd att den var så gott som tom bara en halv maskin kvar i en tunna. Idag kan man tro att jag inte tvättat på en vecka...minst två maskiner i varje tunna och har tre tunnor...Barnen hade städdag igår :( de får nog snart börja tvätta sitt själva om de inte kan skärpa till sig :(

Kram på er alla!

Inga kommentarer: