01 december 2010

Brr kallt idag

När jag vaknade idag efter min sovmorgon och tittade ut var det gnistrande vackert vinterväder. Började kika på lite inlägg på facebook och insåg att det kanske är väldigt kallt ute :) Kollar termometern och det är -16 grader men att det har varit -22 tidigare på morgonen. Jag kan inte komma ihåg att det skulle varit så kallt så tidigt på vintern tidigare men men man glömmer ju ganska fort...nu är det bara -10 och jätte dimmigt så det verkar nästan vara väderomslag på G.

Igår hade vi en mycket trevlig avslutning på länsstyrelsen. 2 gånger fika med bla lussekransar och glögg och maräng swiss på senare fikat mmm gott var det. Sen åkte vi iväg ett gäng på 12 personer och krigade lite i laserdome hallen och efter en välbehövlig dusch så åkte vi tillbaka till länsstyrelsen för att njuta av en uppdukad buffé.
Tack alla ni som fixade med detta <3 ingen nämnd ingen glömd. Hoppas att vi inte behöver få den avtackningen fler gånger...fast gott och trevligt var det men det går att ordna utan att det är avtackning :)
På lunchen igår passade jag på att gå till frissan. Det var inte så länge sen jag var och klippte av mig ca 15cm av det slitna lockarna och nu åkte resten ca 20-30cm ;) Nu är jag återigen helt korthårig :)) Konstigt känns det att tvätta håret :O. Det var många förvånade miner på jobbet, kul att överraska!

Idag har jag varit ledig och gjort ingenting! Jag har nästan svårt att förstå att jag har lyckats att inget göra idag...suttit mestadels vid datorn och surfat runt.
Snart är det dax att agera jultidningsexpressen och leverera jultidningar, sen skulle vi behöva åka och handla...det ekar alldeles förskräckligt tomt i kylskåpet. Jag hoppas på en skön bastu ikväll, kanske oxå en rull i snön ;P

Nä nu ska fortsätta en stund till med att göra just ingenting innan det drar igång med bilandet.

Kramizar till er alla <3

Inga kommentarer: