06 februari 2013

Jobb, jobb, jobb

...det är tur vi är två eller rättare sagt 5 som kan turas om att vara hemma med valpisarna. Visst jag skulle gärna vara hemma i 8 v på "semester" men då har jag inget kvar till sommaren och jag som verkligen älskar sol och värme vill vara hemma några veckor då oxå :)
Måndag och tisdag har jag jobbat lååånga dagar nästan så jag har gjort 26 timmar men det är för att jag inte ska behöva vara kvar på jobbet till 21 de kommande dagarna. Jag vet inte alltid hur jag är funtad...jag har ju jobbat och slitit för att spara semesterdagar, komp och flex innan för att kunna vara hemma så mycket som möjligt men ändå försöker jag jobba fulla veckor nu :S och lite till... för att ha ifall att det skulle behövas mer en annan vecka. Idag ska jag ta bilen till jobbet men bävar lite för att det kanske inte finns någon parkeringsplats när jag kommer fram..inte kul att behöva betala en massa när man har ett p-tillstånd. Men bussen som går från Fornåsa går 12 så till den hinner jag inte för Lars skulle jobba till ca 12. Vi får se om jag kanske tar hela fredagen ledigt eller om jag ta någon heldag nästa vecka mer än torsdagen då Lars behövs på jobbet större delen av dagen.

Inatt kom det nästan tio centimeter snö igen. Vilja och Boston älskar det verkligen ♥ de är ute och rullar, ålar och återigen rullar i snön. Man får se till att Vilja är snöfri när hon kliver i valplådan igen :) så inte de stackars småttisarna blir helt igensnöade. Jag skulle behöva gå ut och röja lite snö men det får bli en annan dag, just nu ska jag bara vara tills det är dags att åka och jobba. Mysa med valparna och gå omkring i one-piece :)

På lördag är det utställning i Mjölby då jag bara åker med Texas. Vi får väl se ifall han är mer samarbetsvillig än i Kumla ;) där hade han inte tassarna i marken mer än nödvändigt för att ta nästa skutt upp. Eller stå ska vi inte prata om...var han inte en spänd fjäder, färdig att explodera så var han som en mask. Nu har han iaf börjat äta lite bättre så hullet börjar komma. På fredag är det tänkt att han ska få sig ett bad igen..hehee inget som var så populärt inför Kumla...han pep och försökte hoppa ur..så jag var nästan lika blöt som han när vi var klara.
Valparna är idag 10dagar och börjar försöka sig upp på benen mer och mer. Snart kommer kanske de första att öppna ögonen och öronen och sen går det hiskeligen fort med all utveckling ♥

På söndag är det Springer Östgötas årsmöte i Linghem sen är det nytt aktivt Springer år på gång med förhoppningsvis massor med roliga aktiviteter.

Nä nu ska jag försöka fixa mig något att äta och dricka så jag orkar med dagen.

Ha en bra dag och kör försiktigt i snön och halkan

Inga kommentarer: