27 februari 2013

Då var det redan onsdag…


Jag vet inte vart dagarna tar vägen. Tiden rusar så fort numera…valparna växer så det knakar och det gör tydligen Texas också för det enda vi kunde hitta på veterinär undersökningen var att han har växtvärk L så nu går han på smärtstillande i ca 20 dagar och så får vi se efter det hur vi gör om det blir röntgen eller inte. Veterinären tyckte vi skulle prova med det här först. Det är definitivt inte billigt att göra en massa undersökningar och medicin till husdjur. Nu hoppas vi att det ska vara bra för vår del ett tag framöver och att alla valparna ska bli sålda som vi vill bli av med. Måste sätta mig och knåpa i hop en eller flera annonser samt få ut dem på Springerklubbens valphänvisning men som sagt dygnet har bara 24 timmar och jag behöver faktiskt få sova också L även om det blir väldigt lite emellanåt, tyvärr, och då orkar jag inte med mer än alla saker som behöver göras.
Till helgen måste de flytta ut i köket för det är flera stycken som redan är på väg dit själva J Bus ungar. Igår agerade ju jag kirurg till en apa, groda, anka och två älgar för att de små busarna ska få lite leksaker utan att sätta i sig ögon och näsor J. Vissa tog till sig direkt att oj vad det här var skoj :-D bär och biter och ligger och sover tätt intill ♥ andra biter hellre på syskonen eller hänger i våra byxben.

Det där med mat till springervalpar och ja jag antar till valpar i allmänhet är ett kapitel för sig…så det glufsas! Vissa ligger i maten gärna över så ingen annan ska få så man får vara med och hålla koll så alla får sin del av kakan. Det känns som om det inte finns någon botten i de små…men det är bra att de har matlust och äter ordentligt. Vilja däremot blir inte så glad att det inte finns något att slicka ur i skålarna utan bara utgifterna som kommer med inkomsterna J
Idag på promenaden var det verkligen power walk mot mörkret och jag vann. Det han inte bli mörkt innan jag kom hem. Klockan var 18,15 och det var fortfarande ganska ljust J Det är så härligt när vi går mot ljusare tider och idag luktade det verkligen vår ute!! ♥
 

Inga kommentarer: