15 februari 2013

Valpmys

..ja mycket valpmys blir det med 8 fina svart-vita juveler. Nu har alla så gott som öppnat ögonen är uppe på benen och börjar vifta på sina svansar och skälla och morra :) De kan komma knatandes och börja lukta på en och vifta på lilla svansen. De äter fortfarande med ca 2 timmars mellanrum så det blir inte så mycket sömn på nätterna ;) men det är som med småbarn tiden går fort och de växer snabbt och blir stora. Veckorna rullar på och på söndag är de 3v snart dags att börja med smakportioner :) Jag tror att det här kommer bli ett gäng som gillar mat! Men skenet kan bedra :)
Texas som varit jätte kräsen med maten har börjat äta! Nästan så det skedde från ena dagen till nästa...ja inte blir man klok på hur de tänker inte. Han har ju varit halt en tid så det blir inte mycket bus för den killen nu. Han är lite ledsen när han inte får gå ut med Pytte som är lektanten men så är det när man har ont i benen. Vi skulle ju varit med i Mjölby på utställningen men då visade han hälta, dagen efter var han ännu mer halt och nu är det på bättringsvägen men fortfarande väldigt halt och stel efter vila. Hoppas det ger sig annars får vi åka och röntga killen från topp till tå. Det konstiga är att jag kan inte hitta något ställe där han reagerar vid visitering.
Jag har ju oxå haft ont, för några dagar sedan i ryggen som konstigt nog gick över väldigt fort men i går kände jag av det igen. Men jag hade strax innan pratat med min mamma och sagt att ja jag känner inte av ryggen alls så nån timme senare så har jag lite ont igen :( sen har jag känt lite obehag i vänster höften vid några tillfällen när det varit kallt. Måste börja strecha mer igen för att hålla höftböjaren smidig. Jag vet inte om fler är som mig. När man har ont och får ett träningsprogram så gör man den men när man börjar bli frisk så ...ja..då slutar man...varför gör man så? Det är ju lika viktigt i förebyggande syfte som rehabilitering.
Det där målet med att gå 15mil i februari kan jag se mig om i månen efter :( Sen valparna föddes har jag inte hunnit med alls så många promenader som jag borde och definitivt inte så långa som jag skulle. Så målet är inte realistiskt. Det märks oxå på viktnedgången att jag inte har promenerat. Vågen har stannat. Kan vara något hekto emellanåt men de hektona är tillbaka vid nästa vägning. Men jag har i vilket fall lyckats få bort 7kg så det är jag nöjd med men skulle vilja ha bort 5-7kg till. Mycket mindre än så här kan jag inte äta, har visserligen inte räknat kalorier så det är väl det jag borde göra. Jag äter varierat med mer grönsaker och kött, nästan ingen pasta, ris eller potatis. Det skulle vara att ta bort frukost mackan på jobbet och bara äta tex. morötter till mellis. Visst ibland äter jag en kaka vid något möte men det är inte något jag känner är någon last direkt.
Nä idag ska jag hinna med en promenad och kanske sola lite solarium. Det var många år sen jag gjorde, det ska bli skönt. Sen ska jag hinna röja på diskbänken, vilket jag gjorde igår och städade nedervåningen men tror ni att det syns idag?? Nä så det är bara att börja om från början. Nä inte riktigt men ibland känns det så.
♥ kom hem med en bukett tulpaner igår på alla ♥-dag som nu pryder vårt köksbord! Vårigt och härligt och ute kvittrar fåglarna.
Nä nu har jag suttit här så länge så nu blir det...ja.. valpmys igen ♥

Ha det gott alla vänner och vi får se om vi kan få till lite individuella bilder på de små juvelerna snart

Inga kommentarer: