30 januari 2013

+6 grader, blåst och slask

och inte att förglömma alla isgator!! Jag tycker verkligen inte om töväder när det fortfarande är vintermånader kvar...Promenaderna blir ju rena övningar i att hålla sig på benen utan att slå ihjäl sig... Ja en fördel är väl att man får styrketräning på köpet av alla småmuskler som balanserar upp kroppen och pulsen stiger markant mer när man får pulsa i slask eller det kanske är av adrenalinet?
När det nu är så milt kan det väl få töa bort helt på vägarna innan det fryser på igen så att man kan gå lite snabbare promenader igen. Ja på asfalen kan man göra det redan men jag tycker heller inte om att gå bara på vägarna med all trafik och att man blir så nedskvätt när det är blött :(Nä nu får det vara slutgnällt på vädret för idag :)
Alla promenader sen i mitten på december börjar ge resultat. Jag har hittills tappat ca -5,5kg! Är kanon nöjd ☺Har i januari promenerat och åkt skidor 128,4km + alla extra svängar jag har tagit till och från bussen och tåget som minst är 1mil i veckan men som jag inte loggar då de får gå utanför träningen. Även om det oxå räknas som träning så är det bonus. Så som mål i februari ska jag ha minst 10mil promenader igen men helst ska jag komma upp i 15mil. Det är kanske inte helt realistiskt med tanke på att vi har valparna nu men ska ändå försöka. Sen ska vi försöka få ihop våra tider med Lars och jag så att även jag kommer iväg till jobbet. Den här första veckan är jag hemma eftersom Vilja ska medicineras.

Nu är det dags att börja tillaga lite lunch och idag blir det leverstuvning med ris, det var länge sen vi åt här hemma!

So long alla vänner! Ha en underbar dag det ska jag försöka ha ☺ ♥
Var rädda om varandra livet kan förändras snabbt. Tänker på Er I & J. Nu får du krya på dig J och var rädd om dig!

Inga kommentarer: