25 mars 2011

oj vad tiden går...

...jag såg att det var länge sen jag bloggade sist.
Lars och jag har hunnit med att vara på vår härliga kryssning ♥ ni kan inte ana hur skönt det var att komma iväg och inget ha planerat. Vi åt gott, drack gott och vandrade en kanon fin dag i Helsingfors. Visst hade det varit kul att träffa lite släkt och vänner men vi behövde verkligen tid tillsammans bara vi två. Vi gick faktiskt på naturhistoriska museet i Helsingfors och oj vad tiden gick snabbt. Vi kollade i lite butiker både köpvänliga och mindre köpvänliga ur vår plånbokssynvinkel.
Men uppenbarligen tålde jag inte mitt hemlandsluft...blev kanon förkyld och är det fortfarande en vecka senare.

Vi har oxå hunnnit med att vara på utställning med Betty, Vilja och Wilda samt att jag visade en kleiner munsterländer som jag bara träffat två gånger totalt kanske 40min...
Började med att visa Bia munsterländern som var mycket "pappig"... husse stod utanför ringen och dit tittade lilla Bia som denna dagen fyllde tre år. Hon rörde sig kanon men stå var lite svårare men fullt tillräcligt för att domaren för dagen skulle kunna titta och känna på henne. Hon var ensam i rasen och blev BIR med Hp. Sen var det lilla Betty som lyckades med bedriften att bli BIR valp...inte så svårt med tanke på att det bara var hon som var valp 2...sen visade jag Vilja som blev 1:a junior med Hp och Mirjami visade sin Wilda kanonfint, som vanligt, till vinst i öppenklassen. Så till bästa tik där pölacerade sig Wilda som nummer ett och Vilja som nummer två...det trodde jag inte då unghundstiken Gästgivaregårdens Greta är väldigt fin. Men Vilja slog henne trots att hon inte är i päls för dagen...fast det är ganska skönt nu när det har tinat :)
Munsterländern Bia lyckades ta hem, gruppvinsten, tack vare sina rörelser...knappast för att hon stod bra :( inte lätt när både matte och husse stod utanför :)en härlig hund som inte orkade hela vägen på sin första utställning någonsin. Tack Lotta och Per för förtroendet att visa henne.
Wilda blev oxå slagen på mållinjen hon placerade sig som BIG2 men jag är mer än nöjd med Mirjamis prestation. Hon är hel underbar med att visa!
Sist var det valp BIS. Betty lilla trollet lyckades med bedriften att ta hem BIS titeln. Lilla ♥ hade det lilla extra att ge i finalen trots att hon började bli trött. Bad jag om en ökning så ökade hon utan att hoppa!!!

Tack Maria för denna lilla pärla och tack Birgitta för vår vackra och härliga arbetsmyra Wilda! Utan er som uppfödare hade vi inte haft dessa underbara hundar i vår ägo. Samt Vilja skulle heller inte ha funnits utan dig Birgitta. Kram och tack!

Hela den här veckan har jag varit hemma och inget gjort...bara varit sjuk, skjuk och sjuk...att det ska vara så svårt att vara hemma och inte känna sig som en skurk när man är sjuk men nmu hoppas jag att jag är på bättringsvägen så jag kan gå tillbaka till jobbet på måndag. Vet inte när jag varit sjuk en hel vecka...ont i halsen, feber och nu hosta och nästäppa...orken har varit under all kritik..nästan helt obefintlig.

Iapril kommer jag gå tillbaka till att jobba i poolen. Chefefn ringde idag och undrade om det var ok. Och ja varför inte trots att jag trivvs bra på avdelningen där jag varit så är det väl helt ok. Visserligen håller jag tummarna för annat men mer om det nästa vecka...

Ha en jätte härlig helg med masssor av sol och vår! Oj hur lät det då...ja jag hoppas på våren och solen iaf.

Kramisar till er alla!!

Inga kommentarer: