11 april 2009

Vilket underbart påsk-väder!

Idag har det varit årets varmaste dag i Blidkulla. Bikinin har varit på hela dagen och Jonathan och jag passade på att ta årets premiär dopp i Vinberga sjön!!! Isen släppte visst helt bara för någon dag sen :O det var kallt men samtidigt skönt.
Idag har vi även börjat med staketet. Nu har vi äntligen bestämmt att vi ska ha trästaket mot vägen. Resten av staketet kommer att vara nät i fortsättningen oxå och kommer undan för undan att bytas ut mot nytt....börjar vara lite för stora hål så Alisma kryper igenom... Nu börjar den lilla loppan att närma sig höglöp men än är det lugnt i huset. Hon kommer ju inte paras än utan först nästa år kanske det är aktuellt.
I torsdags var ju jag till doktorn med min höft. Antagligen är det en slemsäck som är inflammerad så jag fick en cortison spruta + smärtstillande. Inte för att jag vet om det hjälper...än så länge äter jag ipren och panodil i fulldos oxå mot smärtan. Jag skulle ju inte heller promenera eller jogga förrns det var helt bra....har provat att cykla idag det gick bra utan att det gjorde ont. Ska försöka ta små turer och även börja ta med hundarna...:O hur nu det kommer gå?? Boston har ju varit med och cyklat men de andra har vi inte cyklat med.
Imorgon ska jag på agility träningen med Zelda, jag kan ju inte springa själv så Mirjami får följa med som handler :D hoppas det kommer funka. Jag tror det kan bli bra bara jag är i närheten och kan gripa in. Sen är det ju dax att läga lite spår till allihopa så vi kan komma till skott med viltspåret nån gån.
Jag är väldigt frustrerad över att inte kunna röra mig obehindrat och framförallt smärtfritt...

Önskar Er alla en riktigt härlig och Glad Påsk!

Inga kommentarer: