17 april 2009

Inget blir riktigt som man tänkt sig

Jag har ju anmält två hundar till det ordinarie viltspårprovet i Omberg den 26/4 idag har jag fått stryka den ena pga löp!!! Zelda skulle inte löpa förrän i juni-juli men kom nu....antagligen för att lilla Alisma löper. Det är ju iofs bra att de synkroniserar sina löp så blir det inte lika jobbigt varken för oss eller för Boston att det löps både nu och då. Nackdelen kan väl vara om man tänkt ta en kull på flera hundar under året...
Zelda anmälde jag till ett rörligt prov i stället så att vi ska komma till skott nu i vår, det blir nångång i maj. Skulle kunna testa Wilda och Alisma i anlagsklassen nu när Wilda inga valpar fick... som Maria skrev i gästboken "man luras bara engång" :D fast de två behöver nog öva lite. Kanske ska lägga spår åt dom oxå i morgon....??? tål att tänkas på...
På söndag är det dax för andra kurstillfället för Mirjami och Zelda i agility ska bli skoj. Sen måste vi nog hoppa nästa gång pga av löp. I förmiddags städade jag bilen både invändigt och utvändigt, det var verkligen välbehövligt. Vad det kändes skönt att ha det avklarat. Idag har Mirja och jag snickrat i hop ett längdhinder till agilityn. Nu har vi slalom, längdhinder och platt-tunnel. Nu måste vi snickra i hop lite hoppehinder oxå :) samt ram till däcket.
På kvällen städade jag hela huset och sen var det bastu, grill och lite vin :)
Nu börjar det dra i hop sig för att krypa till kojs, jag ska nämligen ha en trimkurs i morgon mellan 10-14 här hemma. Ska bli kul, ska passa på att trimma nån av mina egna oxå tror jag. Det är ju bara två veckor kvar till Springer klubbens open show i Söderköping och tre veckor till SKKs utställning i Larv. Ska bli kul! Bara de kan sköta sig lurvtottarna ;) Sista anmälan till Springer klubbens utställning är på måndag 20/4!!!

Godnatt alla vänner!
Njut av solen och våren och allt som börjar grönska och spira!

Inga kommentarer: