02 april 2009

Soligt oh vårlikt

Idag har det varit härligt vårväder. Solen har varit framme nästan hela dagen, 13 grader varmt, gräsmattan visar tendenser till att börja torka upp. Hundarna vill vistas ute mer och mer.

För tillfället sitter Wilda och Alisma på jordkällartaket och njuter av kvällssolen... Zelda sitter nog utanför dörren och vill komma in till mig :) Lars och Boston är på första rallylydnadsträffen. Ska bli spännande att höra hur det var. Tanken var ju från början att det skulle vara Wilda och jag som gick men iom att det ska bli smått i dagarna så blev det inget av det hela. Får bli till hösten i stället. Konstigt det känns att någon annan i familjen går på kurs med hundarna??!
Wilda har inte blivit mycket större men juvret börjar svälla och vulva börjar bli slappare så det blir nog till veckan, måndag är det 63 dygn men hon kan gå lite över.

Jag går fortfarande omkring och har ont i höften... måste nog söka för det snart...på måndag är det 4 veckor sen något hände och det har bara blivit sämre med kortare stunder som jag trott att det blivit bättre... Jag har inte kunnat gå en endaste promenad, än mindre jogga eller lägga spår (nu när snön försvunnit)frustrerande och deprimerande.
Nej nu får jag sluta deppa och hoppas på bättring eller ringa till vårdcentralen i morgon...

Ha de gott och njut av våren och alla härliga dofter

Inga kommentarer: