07 december 2012

Sjukdag igen...

...den här hösten har varit ungefär som den för många år sen då vi var hemma fem gånger var med penillicin  för halsfluss men nu har det varit huvudvärk, influensor och annan skit... jag har haft huvudvärk i dryga veckan som blev bra mycket värre efter massagen i torsdags så då fick jag gå hem efter några timmar på jobbet och idag tillbringade jag en lång sovmorgon i sängen och sen har jag och Jonathan tittat på film och pratat. Var ute en sväng och röjde snö men då blev jag sååå svettig...Om inte skallebangen har gett sig till på måndag får jag ringa in och be att få en koll på blodtryck och kanske nåt mer?? Inte vet jag. Jag tror att det beror på all stress och allt som hänt senaste tiden som har satt sig i musklerna så det blivit spändare än spändast och det vore nog konstigt om det inte märktes någonstans. Det ska bli skönt med lite julledigt även om jag kommer att jobba i mellandagarna. Då ska vi oxå försöka komma iväg och ultraljuda Vilja för att se om hon är dräktig :) Håller tummarna.
I kväll har Lars varit på julbord med jobbet och jag skjutsade Mirjami på ÖFF träning i Linköping. Det var jobbigt, att köra med huvudvärk i mörkret med all denna hårdpackade snö som blivit spårig. Det var himla skönt att så många körde lugnt. Var bara en typ som drog om i sjuhundranittio eller nåt...pucko!
Nu är det snart dax att krypa ner i sängen för att orka upp i morgon. Vi åker en sväng till stallet på morgonen så Mirjami får rida och jag fixar stallet om jag orkar och se ska kanske Mirjami till killen utanför Väderstad. Imorgon kommer hovis vid 17 istället för igår kväll som var tänkt så jag måste komma ihåg att ta med alla broddar till stallet.

Nä var rädda om varandra nu ska tanten sova...
Puss & kram ♥ alla nära å kära

Inga kommentarer: