17 december 2012

Jullov!

Så härligt att veta att man är ledig i flera dagar i streck :) Synd bara att vi inte har det underbara vintervädret som var i förra veckan med många minus och snö. Nu är det plusgrader och blask...jag bor onekligen i fel landsände. Hoppas bara att slasket nu hinner smälta bort på vägarna innan det fryser på igen när det nu slaskar. Annars kommer det bli livsfarligt på vägarna med allt slask som fryser och det blir spårigt värre :( ryser...det är bra obehagligt att köra när det bara slirar omkring i 10cm slask ..bläää tacka vet ja -10 och minst en halv meter snö
I morgon är det tre veckor sen vi parade Vilja med Patron och hon har enligt matte och husse varit tröttare och lugnare än vanligt så vi håller tummarna att torsdagens ultra kommer visa på några små puppisar.
I morgon ska jag få lite blodprovsresultat av min doktorn, jag vet inte riktigt vad jag hoppas på av det samtalet för inte har huvudvärken släppt något...endast om jag tar tabletter hjälper det lite...och på onsdag ska Jonathan till skolan igen och på torsdag är det rehab som gäller. Efter jul kommer han kunna gå till skolan som vanligt igen bara han har skolskjuts. På fredag ska Mirjami till killen och Hanna på gårn.. och om en vecka kommer tomten! Jag vet inte men julkänslan vill inte riktigt infinna sig. Ska försöka att städa och fixa klart mycket nu under veckan så att helgen blir ledig till bara mys. Gärna ska oxå juldagarna vara "bara vara" dagar för jag ska jobba i mellandagarna.

I förra veckan förlovade sig Jonathan och Miranda 12-12-12 blev deras ♥ dag! Vad det börjar bli stora våra älskade barn. Inte för att jag vet Hur det gick till!! Vi är ju inte äldre än 25... ;) iaf inte i sinnet :) kroppen kanske säger något annat men den litar vi inte på ;)

Nä nu ska jag fortsätta titta på film!
Ha en härlig måndag kväll och var rädda om varandra ♥

Inga kommentarer: