06 december 2012

Sitter i stallet

Sitter här i stallet på en höbal efter att ha tagit in alla pållarna och putsat av våran för att hovis skulle komma men tyvärr var han inte klar i Mantorp än så det blir på lördag istället. Men jag sitter här och sörjer att vi ska lämna tillbaka Zandie för att vi känner att vi hinner inte ge henne den tiden vi vill. Ska jag ha häst vill jag att den ska få sin tid varje dag eller nästan i alla fall. Jag skulle vilja rida mer än jag gjort men iofs har jag ju inte kunnat rida för höften i sommar...Jag önskar att jag hade eget stall hemma för då tar det inte samma tid som när man måste åka iväg. Och det jag verkligen saknar med eget stall är just det här med att sitta på en bal i stallet och lyssna på hästarna när de tuggar på sitt hö.
Att det ska vara så svårt att skiljas från djuren :( nä nu får jag deppa vidare hemma tillsammans med min huvudvärk...få se om det blir nåt jobb i morgon för mig.

Inga kommentarer: