11 november 2012

Veckan som gått


I onsdags var jag på massage igen och det är närmare tre år sen jag var hos Malin på behandling! Vart tar åren vägen?? Jag har varit på en massage behandling sen dess och det var när vi var till Kroatien och det känns som om det var en evighet sen eller att det bara var en dröm :S att vi var till solen och värmen. Det var riktigt skönt att få lite massage men jag inser att det inte har varit bra att vara borta
så länge. Nu får det bli en gång i månaden för att se om det går att lösa upp knutor och muskler som verkligen är stenhårda… det är så att jag är nästan helt känsellös på ryggen, det kändes inte som om Malin tog i något men det gjorde hon visst…det känns faktiskt lite idag och definitivt att det känns i huvudet idag.

Samma kväll hade vi med oss Texas när Mirjami spelade fotboll. Det var tur att vi bara var där en stund av andra halvlek för fy hundans så kallt det var! Vi busade på andra fotbollsplanen och lyssnade på tågen när de dundrade förbi. Det är en liten tuffing vi har bara man berömmer lite så är det full fart. Först kan det vara lite läskigt att kliva ur bilen men oj vad fort den känslan försvinner när matte eller husse säger duktig kille, Lille goplutten som snart inte är liten längre. Det går ju så fort när de växer. Jag tror att det här är första valpen som helt ohämmat far upp och försöker ta saker på varenda bänk och bord!! Och han är lång när han sträcker på sig… hmmm det gäller att hålla undan alla saker på bänkarna så det inte belönas när han hoppar upp. Inte helt lätt att komma ihåg när man inte har behövt vara så noga de senaste åren. Jo kanske ändå, Wilda är ju ganska bra på att plocka ner saker för att bära på och sen äta/tugga sönder…t.ex. stekspadar är goda...

Idag är det söndag och jag är helt död, det måste vara det att jag inte är ute något…men på måndag
ska jag ut hela långa dagen, Gött! Hoppas på strålande sol ;) Fast i går var vi ute och jagade älg hela långa dagen. Gick drev varvat med att sitta på pass när andra gänget gick drev. Det var sköt att komma ut hela dagen. Idag var Mirjami och jag och red. Jag lånade häst av Fam och Mirjami red Zandie. Det var mycket skönt med en rid tur fast vi skrittade bara en långsväng i skogen...är nog lite feg  :) red i barbacka sadeln utan stigbyglar och det var första turen på nästan 6 månader men jag hoppas att det inte var den sista ;) Kommer nog ha lite träningsvärk i morgon men det är det verkligen värt.
Ett stort tack Fam för lånet av häst!

Ha en härlig kväll! Kram var rädda om varandra ♥


Inga kommentarer: