03 november 2012

Slarvigt av mig

..ja det kan man lugnt säga. Jag hade med mig kameran för att fota/filma Mirjami och Zandie när de hoppade idag. Tror ni att jag kom ihåg att ta fram den när vi var i paddocken och de hoppade nästan 1 m för första gången...grrrr...det gick kanon bra för dom. Det här en en häst som inte är riktigt som alla andra. Hon går lugnast och bäst direkt på morgonen innan hon har varit ute i hagen. Igår kväll var hon super pigg. Nästan för pigg för deras bästa iofs kan det ha berott på att det sprang förbi ett gäng älgar precis innan vi tog in henne.
Något jag saknar så är det faktiskt alla kvällar i stallet när man mockar och pysslar och donar. Det är så skönt att bara greja. Idag åkte vi så vi var i stallet före 9 och kom hem till ca 12:30. Då hade Mirja ridit och jag cyklat, jag mockat och så hjälptes vi åt att packa alla höpåsarna. Imorgon blir det en likadan sväng. Det är skönt att cykla med dom när de rider det blir ca 8-9 km men i morgon tänkte jag nästan att det skulle bli en sväng i skogen... tur man har en mountainbike :) då blir det nog nästan 15km på hojen. Det går åt att börja trampa igen. Måste försöka gå ner alla kilon igen. Hoppas jag kan börja promenera längre snart och korta sträckor med jogg. Just nu skulle jag behöva bränna lite kalorier genom att städa men lusten finns inte riktigt :( men men det är väl bara att ta tag idet så blir det bättre.

Nu ska vi se hur många bilder jag lyckas få upp här.

 SE (U) CH SE VCH Hornötorpets Tortellacci "Boston"


 Windcraft Extoling Elegance "Pytte"


 Barecho Keep Going "Texas"


Lilla Blidkullas Bougainvillea "Vilja"


Hornötorpets Bissie Girl "Wilda"

Inga kommentarer: