05 maj 2009

Open Show

I lördags var det springer östgötas årliga open show och officiella lydnads tävling i Söderköping. Morgonen grydde kall och klar det såg hoppfullt ut för en kanon dag. Vi började misströsta att vi valt att hålla utställningen inomhus i ett ridhus. Ridhuset var svinkallt 7.30 på morgonen men ju längre dagen gick desto varmare blev det. Framåt lunch var det potthett där inne. Både hundar och förare började se lite medtagna ut framåt lunchtid. Jag satt nog inte nånting på hela dagen tror jag... jag och Mirjami hade hand om alla priserna så det blev en hel del traskande fram och tillbaka. Utomhus på grusplanen höll lydnadstävlingen på fram till lunch i gassande solsken.

Lars fick visa våra hundar då jag fortfarande har ont i höften och inte kan springa:( Lars började med att visa Boston, det var två öppen hanar och Boston vann sin klass med Hp sen blev han 5:a Bästa hane och BIM öppen. Mirjami debuterade som handler, hon visade Mona till en andra plats av två :) Alisma vann sin klass trots att hon sin vana trogen är hur låg som helst i ringen och sen viftar på svansen glatt på vägen ut!!! Skrutt hund ;) ingen av junior töserna fick hp den här dagen. Men jag är kanon nöjd med Mirjami som vågade visa hund! :D
Grattis till alla vinnare under dagen!! Väl kämpat i värmen och konkurrensen!

Idag har jag lagt två spår, ett till Boston och ett till Zelda. De ska nämligen få gå spår när vi är till Larv i helgen. Vi hoppas på två stycken första pris :) Zelda gick jätte bra idag, noga, bara jag stoppade lite så det inte gick för fort...för då gick hon ganska snart på färskt vilt :( la ett spår med flera bloduppehåll, 6 vinklar och återgång vilken hon hade lite problem med men fixade till slut. Lars gick med Boston för att träna. Boston är inte lika ivrig som Zelda. Det är svårt att veta i början om han tar tag i spåret överhuvudtaget men bitvis spårar han väldigt lugnt och säkert men går oxå på färsk älg! Hoppas det går vägen för båda på lördag kväll. Vore skönt!

I morgon ska jag på massage och även till sjukgymnast med min höft...hoppas sjukgymnasten kan komma med nåt bra. Så att jag kan börja bli bättre och kan börja motionera igen!!!! Jag saknar mina löprundor och promenader... kanske snart kan börja simma om vattnet i grusgropen börjar värmas upp.

Hörs mer efter helgen i Skaraborgs län!

Inga kommentarer: