28 maj 2009

Glömt

Jag kom på idag att jag glömt rapportera om hur det gick på viltspåret med Zelda den 20/5. Jo det blev en fin promenad i skogen :D eller kanske :( hon började jätte bra i 5 meter sen gick hon över antagligen på färsktvilt.... inget som syntes för hon gick så fint med nosen i backen... efter ettag märktes det då hon började slå mer och även vädra. Vi gick tillbaka till start och hon gör likadant hmmm. Sen gör hon samma sak flera gånger utefter spåret. Domaren var bra vi fick fortsätta tills vi kom till spårslut och hon testade skott och vi kom till skanken tillslut men inte var det Zeldas förtjänst direkt ;)när hon spårade så gick det kanon i bra tempo och allt men sen stack hon bara på färskt....skrutt hund! Bara att träna vidare.

Idag ska jag på massage hos Malin det ska bli så skönt. Hoppas hon kan lösa upp det jag har i nacken så åtminstone det blir bra :)

Igår var Mirjami och Zelda på agility träningen det gick kalas bra, hon lyssnade riktigt bra på Mirjami nästan hela tiden ett par gånger kom hon till mig eller bara la sig mitt på plan för att hon inte fick gå till mig :D lilla matte gris...men det blir bättre och bättre.

Nej nu är det långfrukost med tidningen sen ska jag till Mjölby.

Kram på er alla!

1 kommentar:

Kicki sa...

Hej!
Vilka härliga agilitybilder, va duktiga de är!
Trist att fröken Zelda bestämde sig för att gå på vilt istället för på spåret men det går säkert bättre nästa gång!
Kramar