26 maj 2009

Sharpman 23 maj

Den 23 maj var vi på inofficiell utställning på sharpman. Dagen var mulen och kall på förmiddagen men övergick snart till att bli solig men blåsig. Vi har de med oss Alisma och Boston. Även idag fick Lars visa båda hundarna och det gick kalas bra. Han har fått öva några gånger nu när jag inte kunnat visa men det är bara bra att vi är två som kan visa förhoppningsvis kan vi locka Mirjami att börja visa oxå så småningom.
Alisma skötte sig jätte bra för domaren Ann Gistedt. Den här dagen kom hon 2:a med Hp och placerade sig som 3:e bästa tik efter en veteran och juniortiken som vann Grattis Marita och Desireé till de fina placeringarna. Boston placerade sig som 2:a med Hp samt 2:a bästa hane.

Tack mitt hjärta för att du visade hundarna så fint.

Dagen efter utställningen var Lars, Mirjami och jag till Hallsberg och Järnvägen Cup som är en av Sveriges största handbolls cuper för att titta på vår son Jonathan som spelade. Tyvärr gick det inte vägen den här dagen utan Vadstena Hk förlorade med ett mål och gick inte vidare. Vädret var inte det bästa med spöregn och snålblåst. Jag satt och fotade hela matchen så jag blev lite stelfrusen. På kvällen kände jag att jag var lite stel i nacken och måndag morgon när jag vaknade hade jag nackspärr! Så det blev inget jobb den natten och inte heller natten som kommer då jag fortfarande är väldigt stel och har ont. Nu börjar jag bli riktigt trött på att ha ont!! *grrrr*
Får väl glädjas åt att det är kanon väder ute för tillfället och att vi har ett så underbart fina barn, vackra hundar och ett mycket trivsamt hus :)där vi trivs kanon bra.

So long var rädda om varandra

2 kommentarer:

Kicki sa...

Grattis till de fina resultaten på Sharpman!
Hoppas du blir av med nackspärr och att höften blir bra snart!
Kram

Desireé Pettersson sa...

Tack så mycket! Det var en trevlig dag och du var ju den första att gratulera mig på namnsdagen. Det är alltid trevligt att träffas.