12 januari 2009

Utställning och nattjobb

Den här helgen har känts väldigt lång men ändå gått fort. Lördagen tillbringade vi i Rosvalla hallen i Nyköping på utställning. Det var 660 valpar 4-12månader anmälda :O det var trångt och varmt i hallen. Vi var för en gångs skull i riktigt god tid, var på plats redan 8.00 och fick därmed en bra plats vid ringen. Två av barnen lämnade vi av hos farmor och Lasse som bor ett stenkast där i från. De avnjöt en andra frukost hos henne innan de kom till utställningsplatsen. De kom lagom till att springer bedömningarna startade.
Idag hade vi med oss Alisma och Mona och först ut var Alisma, som tyckte det var otäckt trångt över allt och något fruktansvärt halt i ringen. Så mitt under konkurrens bedömningen så halkar hon och lägger sig helt på bredsidan. Vill först inte resa sig över huvudtaget igen men kommer upp och tassar lite stelt resten av varvet. Hon slutade som 3:a med Hp och reserv bästa tik.
Mona bydde sig inte alls om att det var halt och trångt, hon försökte springa fort och vara över allt hela tiden :) det är inte lätt att få den damen att trava fint, antingen så är det känguru hopp eller galopp :D hon slutade som klass vinnare med Hp och 3e bästa tik!

BIR blev Obery's Be Delight "Alva" som också slutade som BIG-2 Grattis Malin och Inga!

Vi kom hem ca 16.45 och då hade jag sovit en liten stund i bilen och fortsatte snarka ca två timmar till innan det var dags att börja göra sig i ordning för att åka till jobbet. Det var lite segt att åka iväg men det gick ändå förvånansvärt bra att jobba trots få timmars sömn. När jag åkte hem vid 7.30 då var jag däremot helt färdig... hem och fodra hundar samt rasta dem sen i säng. Sov dåligt hela förmiddagen då det var två "underbara" tjejer som hela tiden råkade i luven på varandra så jag trodde det blev jordbävning när sängen började skaka. Det var det ju inte... bara en sur Mirjami som slog igen dörren till sitt rum med en smäll! När resten av familjen åkte iväg vid 15.00 kunde jag somna till ordentligt och sov till 16.40 då jag var så hungrig så det var ingen ide att ligga kvar, magen knorrade högljutt :) Bastade innan det var dags att fara till jobbet för ännu en natt. Inte lika trött den här natten som första. Sov bara till 15.00 idag, lagade mat och sen i väg med Mirjami till ridkolan för hennes ridning...
Det har varit min helg sen lördag morgon klockan 05.00 då klockan ringde :D nu är det dags att avsluta måndagskvällen och krypa till kojs :)

Ha en fortsatt bra vecka och blås inte bort i rusket.

Inga kommentarer: