26 januari 2009

Strömsholm

Nu har vi då varit i Strömsholm på utställning. Tidig morgon var det vi startade hemifrån ca 5.30 för att om det ev var någon snö utefter vägen. Det tog ca 2 timmar att åka, glest med trafik :) Dagen till ära var det 144 springer anmälda. 6 st i valpklassen konkurrerade om första priset och den knep Ullas och vår lilla Mona som oxå blev BIR och BIS 4! Vår Alisma blev 4:a utan Hp den här gången hon är mest med nu och ettag framöver för att komma över sitt obehag av utställningsringar.
Näst ut var öppenklass hanarna där jag för första gången skulle ställa Boston. Visste ju inte alls hur han skulle vara inne i ringen men så go som han är skötte han sig exemplariskt. Resultatet belv 1;3 Ck ökk oplacerad i bhkl, han är ju för duktig! Tack än en gång för denna lilla pärla Birgitta!
Sen var det dags för öppenklass tikar där både Zelda och Wilda skulle in. I sista sekund skiftade Lars och jag hundar så han fick ta Zelda och jag Wilda för hon var mer än lovligt galen innan :D hoppade och for. Resultatet här blev Zelda slät 1:a, Wilda 1;R Ck ökk oplacerad btkl. Birgittas Nova placerade sig 1;4 Ck ökk oplacerad i btkl.
Vi är super nöjda med helgens resultat så nu ska bara kritikerna på alla hundarna läggas ut på hemsidan.

Nu ska vi vila upp oss inför SSRK utställningen i Mjölby om 14 dagar sen vet jag inte riktigt vad vi ska anmäla oss till här näst. Måste kolla upp när jag jobbar så inte alla semester dagar går åt innan sommaren :)

Kram i det grådisiga vädret!

Inga kommentarer: