05 januari 2009

Kallt och gnistrande soligt

Nu har vintern kommit på riktigt till Östergötland. Det har varit -15 tre mornar på raken nu och gnistrande solsken. Härligt! Vi har varit till grusgropen i Vinberga och åkt skridskor, alla tyckte det var jätte kul, även jag som inte åkt på kanske 20 år. Det kändes inte som om det var så länge sen. Hundarna är pigga och busiga, kan väl inte annat för då fryser de fast i kylan :)

Imorgon kommer Mona hit för att bli trimmad, både Mona och Alisma ska ju ställas ut i Nyköping den 10/1. Då ska Monas matte och husse vara barnvakt åt de vuxna hundarna då de inte får följa med. Sen är det 14 dagar till nästa utställning som är i Strömsholm den 25/1 då ska vi åka med alla 5 hundarna, oj oj ska bli spännande, vi är ju inte vana att åka med så många men det blir nog bra... jag försöker få Lars att träna lite på att ställa ut eftersom han vill ställa nytillskottet Boston och han behöver öva med både Wilda och Alisma.

Nu har vi äntligen fått en dörr till vårt sovrum, efter 1½ år i huset :) den kom till för att snart börjar nog både Wilda och Alisma att löpa och det kan vara bra att ha en dörr att stänga emellan tikarna och Boston :) Vi har ju inte planerat att ta några valpar just nu.

Idag ska tjejerna Mirjami och Hanna gå på bio med kompisar, så 13.15 ska vi åka till Skänninge och nar jag lämnat av dem så åker jag vidare till Sharpman för lite shopping, hundmat och ev shampo dessutom skulle jag nog behöva köpa en sele till. Alisma får följa med för lite träning eller om det får bli Wilda idag, Alisma brukar ju vara kolugn i affären, hon lägger sig ner så fort man stannar för att titta på något. Det blir nog Wilda hilda i alla fall. Boston får ju inte följa med då han är hane :(

Jag hoppas att jag kan åka och träna lite på klubben snart med alla vofsarna. Försöka komma i gång med agility träningen med Zelda, jag fick ju en agility platt-tunnel i julklapp och det blir nog till att snickra lite hopp hinder oxå när det blir lite varmare igen. Dessutom ska vi anmäla till en massa viltspår är det tänkt...

Nu är det dags att fixa lite lunch och sen fara till Skänninge och Hogstad

Ha det gott i vinterkylan, njut av det vackra vädret

Inga kommentarer: