23 augusti 2011

Ingen bra dag idag...

...det började med att jag försov mig lite, ja i andras ögon är det ingen försovning men jag som brukar kliva upp senast 4:30 kom upp 5:05...Då har Betty gjort en liten hög inne lite löst...jaja tänker jag hon fick väl i sig något på utställningen i lördags. Då ser jag lappen från Lars att han har varit uppe med henne två gånger i natt..hmm tänker jag då jag var uppe en extra gång i natt med...maginfluensa, hon får vara utan frukost idag. Jag släpper ut dom igen en sväng och går för att väcka barnen.
När hon kommer in ser jag att hon är rejält blöt på bakbenen så jag undersöker hennes bakdel och inser med detsamma att hon har en kraftig livmoderinflammation :( fan... inga tydliga symptom innan utan bara det här. Ingen feber nu heller utan bara kraftiga variga flytningar. Bara att ringa till veterinären så snart de öppnar och se om det finns nån akuttid hos någon nära. Och det fanns det. Inge kul alls när man har börjat planera hennes kull nästa år. Skit var det med det. Nu sitter jag och väntar på att barnen ska komma hem från skolan och att hon ska komma hem med Lars från veterinären. Vi hade sån tur att vi fick en snabb tid för operation. Ja ja får väl se det positiva med det att vi kanske kan träna henne till en bra jakthund istället. Fast det hade vi tänkt ändå även om hon haft livmodern kvar.

Nu får vi hoppas att inget mer händer utan att det får gå sin gilla gång här i Lilla Blidkulla. Nu ska jag snart iväg till stallet för en liten promenad med Mirjami och Zandy.

Kram på er och ta vara på stunderna för de kommer aldrig åter ♥

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Men fy vad tråkigt!!!! :( Hoppas hon mår bättre snart, men det är ju skit att vara livmoderlös om man ska vara avelshund :( :(

Pia sa...

Ja det är lite besvärligt :) Men då kan vi ha kul och träna utan en massa löp som står i vägen