13 augusti 2011

Askersund

Idag var vi till Askersund på utställning. Hanna, jag och Ulla med hundarna Betty, Vilja och Wilda. På plats slöt Therese och Ida upp med Selma. Morgonen började riktigt kyligt med ca +6 grader men sol. Vi kom i väg klockan sju från Skänninge och var framme klockan 8 på plats....om jag hade läst pm lite noggrannare hade jag ju sett att det inte skulle starta förrän klockan 11 och vi hade kunnat få lite sovmorgon... ja ja nu var vi iaf på plats i tid. Hann äta frukost, kaffe och titta på andra hundar osv innan det var dags för vår bedömning.
Först ut var Betty i juniorklassen. Hon slutade som 3:a i konkurrensen, vann klassen med ck gjorde hennes syster Whinnie. Grattis Maria! Nästa hund ut var Vilja hon slutade som unghundsklassvinnare med ck! Och i samma klass gick syrran Selma som för dagen fick ett excellent. Grattis till matte Ida som visade henne så bra. Nästa hund på tur var Wilda hon slutade som 2a med ck i öppenklasskonkurrensen och placerade sig som 4 BT. Vann gjorde en dansk tik Sieger's Suppose So som även blev BIR, hon var så fin! Grattis till ägare och uppfödare. BIM idag blev snygge Eros Barecho Just A Striking Image. Grattis Andrea, Katarina och Helene.

Tack alla inblandade för en trevlig dag runt springer ringen. Hoppas vi ses nästa helg igen!

Vi har ju skaffat oss en hobby till. Nåt som varit vilande ett bra tag iaf hos mig de senaste åren. Vi har fått förtroendet att låna ett litet sto att rida och sköta. Hon är ca 1,50m i mankhöjd och jätte trevlig att hantera. Mirjami ska rida och sköta henne. Ska bli kul att komma igång igen jag kommer ju rida ett sto på ca 1,60 som finns i stallet där vi ska ha Zandy. Tack Lotta och tack Annica!

Nu är det snart bastudax för oss sen är det nog sängen för mig. Jag är helt slut då jag även idag har haft huvudvärk men inte alls i den omfattningen som de senaste två dagarna. Ska bli skönt med bastu ...kanske är ac i bilen som är boven i dramat eller kan det vara nån ventilation på jobbet som drar?? Måste kolla upp.

Idag har Lars och Jonathan jobbat på bra här hemma med hjälp av Boston... de gräver för avlopp. Det är ca 30m att gräva och de har grävt några meter för hand ca 10m och det är verkligen torrt i backen...stenhårt och snustorrt. Bilder kommer :)

Ha de gott alla vänner! Kram!

Inga kommentarer: