15 april 2011

Hd-resultat

Igår fick jag ett sms på morgonen om att Ulla och Lasse ville visa något papper...nyfiken blev jag allt. När de kom på eftermiddagen så lämnade Ulla över en bild på höftleder som såg ut som skolexempel :) Det var bilden på Boston X Zelda dottern Viljas höftleder :)Dessutom fick jag en fin blomma..en Bougainvillea! som nu pryder mitt fönster vid datorn :)
Underbart med A-resultat. Hoppas fler röntgar sina valpar innom kort.
Vilja ögonlystes ju i början på året oxå med UA så nu kan vi fortsätta att planera för nya Lilla Blidkulla valpar. Hon söker en maskulin kille med bra front. Stor arbetslust för jakt och apportering :) men än finns ju gott om tid att leta då hon bara är knappt 15 mån. Planerna är att hon ska få vår/försommarvalpar nästa år.

Idag hade jag tänkt att sitta i solen hela förmiddagen...tji fick jag..solen försvann redan klockan 8 när jag gav mig ut på en timmes promenad med hundarna...
Så dagen har jag tillbringat med att plocka i köket vid min dator och alla papper som av någon konstig anledning har samlats på hög :O
Att det ska vara så svårt att slänga gamla tidningar som man ändå inte kommer att läsa igen utan bara samlar på hög...kanske får bli morgondagens projekt att samla alla dom i kassar och slänga i återvinningen. Nu ska jag ta itu med att vattna alla blommor för jag såg att blommorna på övervåningen nog inte fått vatten de senaste 14 dagarna :O sen kommer nog Selma för frisering och alla barnen börjar droppa in från skolan. Hanna skulle dessutom ha tre kompisar med sig hem för en liten tjejkväll. Så bastun ska tändas och nåt gott ska lagas för att mysa till det lite.
I morgonbitti kommer Meja en springertjej hit för att vara här över helgen då matte och husse ska till Stockholm på kalas :)

Ha en härlig helg alla!
Kramizar

Inga kommentarer: