04 februari 2010

På dygn 63 började valpningen med ca en

På dygn 63 började valpningen med ca en timmes mellanrum kom valparna. Först ut var en tik, 466g. Nästa valp var oxå en tik, 494g. Sen kom en hane som vägde 498g sen dröjde det ytterligare en timme och då kom det ut en liten mörk tik som vägde 399g. Sen blev det lugnt alla åt och sov även Zelda somnade. Fem och en halv timma senare kom en hane till, 415g. Nu verkar det som om det kanske skulle komma en till. Jag trodde kanske att det skulle bli fler men den här gången är valparna mycket större. Om jag inte minns fel vägde den tyngsta 400g sist :o när den 4e valpen var född lade jag mig och sov en stund och Lars tog över. Jag sov i ca 3timmar och nu är det snart dax för Lars att kliva upp och åka till jobbet. Jag hade tur att jag gick av mitt pass igår men det blev långa timmar i valplådan :o eftersom hon var orolig och bäddade och vandrade heja dagen igår så blev det bara kanske 1timme sammanhängande sömn och 3 totalt sen runt 14:00 dagen innan. Jag hoppas att hon sen är klar om det nu blir en till.
Mer bilder kommer senare när vi fått vila ut lite ;)
Kram var rädda om varann

3 kommentarer:

camilla sa...

Grattis !!!!!!
Nu har ni att göra. Tur att man inte ser dom små krypen för då hade jag flyttat in. ;) Spännande att se vad det blir för syster....Urk en till som bits i öronen(tycker Ozzy) Hi hi.. :) :)

Grattis och lycka till

Camilla

Desireé Pettersson sa...

Grattis till valparna. Det var rejäla knyten som kom ut. Jag kommer och kollar på dom sen när dom är lite större.
Hälsningar
Desireé

Anonym sa...

Grattis till valparna. Vi hoppas att du har fått sova lite nu och att allt har varit OK. Vi kommer och hälsar på så snart vi får.
Många lycka till till Er alla

Ulla, Lasse och Mona