06 februari 2010

oj vad de växer :)

Nu har då valparna hunnit bli tre dygn gamla. Man blir alltid lika fascinerad av vilken radar valpar och andra ungar har på maten och tryggheten :D När mamma Zelda kommer och lägger sig i valplådan kommer de direkt kravlandes till spenarna :) men oj vilket liv det blir om de råkar hamna på felsida om henne. Då försöker de med våld kravla igenom henne :D
Det är bara ett par gånger per natt som jag blir väckt av att det är nån som har hamnat på felsida och inte hittar runt eller har hamnat instängd bakom Zelda vid väggen eller nåt.
Men mamma Zelda tycker livet är lite orättvis emellanåt när hon har stor matte längtan och de andra är i köket och hennes ungar är hungriga då kan hon ligga och yla samtidigt som hon ger di :O Mattes lilla knas hund.
Jag känner mig verkligen så glad och varm när man sitter vid valplådekanten och tittar på de små. Vilken känsla det är att se ett nytt liv födas och växa. Helt underbart. Visst är det både kostsamt och tidsödande med avel men det uppvägs verkligen av känslan av stolthet och ödmjukhet inför livet <3

Nä nu är det dax att fixa lite kvällsmat sen lite film tror jag fast idag har jag inte gått nån promenad så det skulle jag nästan behöva göra först...eller så får det vara ikväll :)

Ha dé å var rädda om varandra

Inga kommentarer: