10 februari 2010

Då var alla hundarna trimmade

Idag har jag haft en dag i trimstugan. Hundarna tycker det är rätt skönt att komma ut dit å få lite egen tid med matte :)Trots att jag tänkte att Zelda inte skulle bli trimmad så fick hon följa med ut på en snabb trimmning. Tassarna är väl inte världens snyggaste men de flesta långa hår är borta och klorna kortare...för dom ska vi inte tala om hur mycket de växer nu när hundana bara går på snö :O

Valparna äter, sover och växer. Endel är mer högljudda än andra när det vankas mat. De har oxå fått sina klor klippta en gång redan och i morgon är det deras tur igen. Annars tror jag Zelda skulle tröttna på deras vassa tassar. De är som nålar de små klorna.
Zelda är en duktig mamma som tar hand om de små. Putsar och matar och ligger hos dom men i natt kände jag att hon kom upp en stund och sov i sängen...tyckte väl att de bökade och skulle tutta massor. Det märks så tydligt när de börjar kräva mer mat och tuttar upp mjölkproduktionen. Det gnys och gnälls och tuttas ofta då under kanske en dag sen är det lugnt till nästa period då de kräver mer mat :)Precis som människovalpar.

Nu är det dax att städa huset :( har inte alls lust men kommer inte hinna i helgen då det är utställning och jag dessutom ska jobba.

So long i snöfallet!

Inga kommentarer: