01 februari 2010

Dygn 61

Idag har hon då kommit till dygn 61 och tempen ligger på 37.1 idag. Spännande att se om den fortsätter att sjunka eller om den stiger till kvällen igen :)Nu stiger spänningen...
Hennes mått har iaf ökat ganska mycket från 28/12 till 1/2
bakom armbågarna 60,5cm resp 68cm
bakom revbenen 55,5cm resp 81cm
längst bak i midjan 49cm resp 70cm


Ute har temperaturen stigit iaf...snön som kom igår var lite tyngre att skotta än den som kommit senaste tiden. Igår kväll hade vi -10 och idag +1 :( Jag såg gärna att det låg på minussidan ettag till jag börjar bäva för när vår gräsmatta ska börja tina upp...det som göms i snö kommer fram i tö...urk
men som det ser ut ska det komma mer snö i veckan :) både bra och dåligt -bra gratis styrketräning men mindre bra just nu är att jag har haft ont i ryggen sen i lördags då jag trodde det skulle bli ryggskott men det gav sig lite men jag har fortfarande ganska ont. Så idag blir det ingen promenad innan jobbet för att kunna klara två nätter innan lite längre ledighet.

Nackdelen med tösnö är att de stackars hundarna får bära några kilo till på promenaderna :O jag tittar ut genom köksfönstret och ser Alisma och Boston busa i snön med många extrakilon i öronen :O

Nä nu är det dax att åka till jobbet för en utbildning under några timmar sen hem och sova inför nattens jobb.

So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Spännande med valpar! Även vi är ju i väntans tider men bara på dygn 54 så du får höra av dig så fort de har kommit!
Här kör vi med Espree's Silikon spray och då fastnar de inte så mycket snö i pälsarna, väl värt att investera i,
Bamse kram
Birgitta