24 oktober 2009

SSRK Mjölby

Idag har vi varit på utställning i Mjölby. Jag, Ulla, Mirjami och Hanna åkte i väg i morse till duggregn och garanterat geggigt ridhusområde...
Det var skönt att komma iväg lite igen det var ett bra tag sen jag ställde hund senast. Det var nog i Nyköping i augusti.
Dagens domare var Bertil Lundgren mycket sympatisk och lugn.
Först ut av våra var Boston i öppenklass hanar. Det var 7 stycken i öppenklassen och Boston lyckades knipa 1:a platsen med CK! Kanon kul och jag tror att han tyckte det var skojigt oxå för han var väldigt framåt i ringen och studsade lite.
När det var dax för bästa hane placering så var jag konstigt nog inte nervös utan trodde nog vi skulle åka ut för det var alla 4 championhanarna med...men oj vad jag bedrog mig :) vi lyckades komma på hedrande 2:a plats med Bostons första CERT! :) Innan jag förstod att det var vi som fått certet :O men oj så glad jag blev ;)
Sen fick jag höra att Birgitta var i antågande från Linköping :) Det var kul att se henne, det var ettag sen vi sågs.
Mycket gratulationer fick vi :D
Tack alla! Och tack för en trevlig pratstund Katarina och Andrea.

Nu ska vi fira första certet med lite kyckling och vin :)

Ha de gott!



 

 

 
Posted by Picasa

Inga kommentarer: