30 september 2009

oj oj oj ....

....vad tiden går fort. Jag tycker inte det var länge sen jag och Hanna fyllde år...men det är snart ett år sen vi firade våra födelsedagar. På söndag blir jag ytterligare ett år närmare graven :) och Hanna får vänta ytterligare 8 dagar på sin födelsedag. I själen kanske jag inte åldras lika snabbt ;) men oj vad all stress sätter spår i kroppen :(.

På lördag ska Hanna vårt yngsta barn tävla i bågskytte för första gången...spännande. Det ska bli jätte kul att titta, för hon är duktig för att inte ha tränat speciellt länge. Jag tror att hon började v. 35 eller nåt sånt. Sen ska hon ev tävla även på söndag men det vet vi först i morgon :)

Numera är det lite vaktande på hundarna...den här gången är det Alisma som löper så det är extra passande att inget sker olovandes. Tanken är ju att Zelda ska paras när hon börjar löpa. Hon börjar flörta lite med Boston men han är lite svårflörtad än så länge...iaf idag då de fick nya märgben :D och hon tidigare har läxat upp honom efter alla konstens regler för att han nosar på Alisma.... si det är strängt förbjudet
för pappa Boston...då kommer mamma Zelda omedelbart bums och biter honom i nosen...Det är några dar (minst) kvar tills hon börjar löpa kanske ett par veckor...man vet aldrig...inte i år iallafall. Jag tycker de har legat lite knepigt i alla löp hela året. Vad det nu kan komma sig av? Om det kan vara att de börjar synka sig med varandra nu när de är fler. Mona och Alisma löper ju samtidigt nu och snart Zelda. Wilda kom i slutet på juni så vill det sig illa eller kanske väl så kommer hon nu igen... enklast är ju om de löper någorlunda samtidigt alla tikarna om inte annat så är det lugnast för Boston ;)fast bäst vore ju om de löpte i januari-februari :) men det är ju inget man kan bestämma...

Nej nu ska jag krypa til kojs så jag orkar med en heldag i fält i morgon. Hoppas nu vädret är skapligt...jag har nämligen inte hunnit köpa nya regnbyxor sen jag rev sönder mina i fårstaket förra veckan.

Godnatt på er alla och sov gott!
Var rädda om varandra, kramas mycket :)

Inga kommentarer: