22 mars 2009

Utställning

Nu har det gått 11 dagar sen jag uppdaterade något, aja baja! Jag har ine riktigt haft tid att sitta vid datorn eller lust heller för den delen... har haft väldigt ont i mitt ben och det känns som om det bara blir värre???
I helgen har vi varit till Karlskoga och Botorps utställningen (inofficiell)vi kom dit vid 9.20 det började 10.00. Med oss hade vi bara Boston och Alisma, Zelda och Wilda fick vara kvar hos min mamma och pappa så länge. När vi kom dit så tog jag ut Alisma en stund för att springa med henne och för att känna efter hur det kändes i mitt ben. Jag sprang två varv i ringen och sen kunde jag knappt gå :( det var bara att sluta hoppas på att jag skulle kunna visa någon hund. Lars fick äran att trava runt i ringen idag och visa båda hundarna. Domare var Stefan Précenth. Alisma placerade sig som 1:a med Hp i klass 1 (4-12mån) samt blev BIM, Boston placerade sig som 2:a med Hp i klass 2 (12mån-veteran. Båda fick mkt bra kritik se hemsidan.

Nu väntar vi med spänning på om det ska bli några valpar. Jag har inte tänkt åka och röntga henne utan det får visa sig om ca 14 dagar. Jag tror inte det är speciellt många för hon har inte lagt ut så mycket om midjan. Hon fostrar fortfarande Alisma med järntass och sover ganska mycket.

Ha en bra söndagkväll mys inne nu när det kommer snöblask ute igen.

Inga kommentarer: